enesetunne.ee > lapsevanem > lastel ja noortel sagedamini esinevad vaimse tervise häired > aktiivsus-tähelepanuhäire (ath) > kuidas iapsevanemana lapse ath diagnoosiga toime tulla? > hoia enda vaimset tervist ja positiivset meelelaadi

Positiivse hoiaku ja mõistmise läbi saab last palju aidata. Kui oled rahulik, saad suurema tõenäosusega oma lapsega hea kontakti luua ning aidata ka temal rahuneda.

  • Pane väärtused paika ning ära dramatiseeri üle. Pea meeles, et lapse käitumine on tingitud häirest ega ole tahtlik. Säilita oma huumorimeelt – see, mis on praegu piinlik, on mõne aja pärast naljakas lugu, mida teistega jagada.
  • Ära pingute liigseIt pisiasjade nimel ja ole valmis kompromissideks. Üks tegemata kodutöö ei ole kahe tehtud kodutöö kõrval nii oluline. Kui oled perfektsionist, siis sa mitte ei põhjusta vaid endale pidevat rahulolematust, vaid sead ka ATH diagnoosiga lapsele nõudmisi, mida ta ei ole suuteline täitma.
  • Usu enda Iapse võimetesse. Mõtle (ja soovitavalt pane kirja) kõikidele headele omadustele, mis su lapsel on. Usu oma lapsesse – usu tema võimesse õppida, muutuda, küpsemaks saada ja edukas olla. Muuda positiivsetele külgedele keskendumine igapäevaseks rutiiniks – millekski, millele sa hambaid pestes või hommikukohvi juues mõtled.
  • Hoolitse iseenda eest. Nii suudad paremini ka oma lapse eest hoolitseda ja teda toetada. Oled oma lapse rollimudel ja peamine jõuallikas. On äärmiselt oluline, et elaksid tervislikult. Kui oled üleväsinud ning kaotad kergesti kannatlikkuse, võid tahaplaanile jätta tegurid (nt päeva struktureeritus ja lapsevanema toetus), mida su laps väga vajab.
  • Toitu tervislikult, õpi oma stressi maandama. Kui haigestud, siis tunnista seda endale ja otsi abi.
  • Otsi toetust. Sa ei pea oma murede käes vaevlema üksi. Räägi oma perearsti või mõne terapeudiga. Liitu ATH tugigrupiga, külasta teemakohaseid foorumeid. Infot ATH tugigruppide kohta leiab siit.
  • Luba endale puhkust ja pause. Sõbrad ja perekond saavad seda sulle võimaldada ning aegajalt lapse eest hoolitsemise enda peale võtta.

, , , , , ,