enesetunne.ee > leia spetsialist > merle vau

Merle Vau

Joogaterapeut/õpetaja

Tallinn

Personaalne õpetus ehk isiklik praktika

  • haiguste ennetamiseks (oma tervise tugevdamiseks)
  • haigusega toime tulemiseks (kannatuste vähendamiseks)
  • tervenemiseks, olenevalt inimesest

Miks on isiklik kava hea?

  • Individuaalne lähenemine on võrreldes grupitööga tunduvalt efektiivsem. Tehes iga päev natuke (10-15 min) just sinule vajalikku praktikat on tulemused kiiremad tulema kui kord nädalas käia grupitunnis!
  • See võimaldab parimal moel arvesse võtta praktiseerija omadusi, oskusi, võimalusi ja soove. Nii jõutakse kõige targemat teed pidi eesmärgile.

Jooga üks väärtuslikemaid panuseid on toetada tervenemist.

Jooga aitab tervenemist nii keha, hingamise, mentaalsel, käitumuslikul kui ka emotsionaalsel tasandil.

Jooga isiklik kava:

  • toob leevendust pea-, õlavöötme ja seljavalude ning pingete puhul,
  • aitab stressi korral ja stressist tulenevate haiguste puhul
  • aitab unetuse ja üleväsimuse korral,
  • suurendab liigeste liikuvust,
  • parandab rühti,
  • aitab leida sisemist rahu ja paremini lõdvestuda,
  • aktiveerib vereringlust ja lümfisüsteemi,
  • tõhustab ja korrastab seedeprotsessi,
  • õpetab ühtlaselt ja sujuvalt hingama,
  • parandab keskendumisvõimet,
  • tugevdab ja taastab immuunsüsteemi,
  • elavdab keha loomulikku võimet end ise tervendada.

Teekond isikliku praktikani:

Alustuseks: soov ise ennast aidata (hakates ise kodus joogat praktiseerima) ja valmisolek käia õpetajaga tunnis vähemalt kolmel korral. Tundide tegelik sagedus sõltub vajadusest ja olukorrast.

Esimene tund (90 min): Konsultatsioon – ootuste, vajaduste ja võimaluste väljaselgitamine. Räägime elustiilist (millal ärkad, millal magama lähed, millist tööd teed jne), tervislikust seisundist, mõõdan pulssi, seda kõike selleks, et mõista kuidas jooga parimal viisil õpilase ellu sobituks. Teeme lihtsamaid liikumisi, et selgitada välja õpilase füüsilised võimalused. Koostan esialgse praktika koos hingamisega ning selgitan üldisi tõdesid.

Teine tund (60 min): umbes 1 nädala pärast läheme õppimisega detailsemaks. Aluseks on õpilase tagasiside. Õpilasele on esimeses tunnis õpitu omasem ning lihtsam, nüüd saab praktikat edasi arendama hakata.

Kolmas tund (60 min): umbes 1 kuu pärast teist tundi – vaatame koos praktika üle. Kas antud praktika töötab soovitud suunas? Millised probleemid on nüüd endast märku andnud? Kas midagi on ebaselge? Kas midagi vajab täpsustamist? Korrigeerimist? NB! Kindlasti pole see hindamine ega hinnangute andmine kodus tehtule! Kohtumise ja arutelu eesmärk on leida kõige parem toimimisviis.

Edaspidi kohtume juba vastavalt vajadusele. Näiteks kui: ilmneb uus probleem, praktika muutub igavaks ehk mehaaniliseks, muutub elusituatsioon (nt hommikune kava tuleb vahetada välja õhtuse vastu) või on lihtsalt soov valitud teel edasi liikuda. Enamasti toimub see 3 kuni 6 kuu praktiseerimise järel.

Miks on spetsiaalselt Sinule tehtud praktika eriline?

  • Sa saad seda teha kodus Sulle sobival ajal (võidad näiteks trenni sõidetud aja).
  • Sinule tehtud praktika lähtub vaid Sinust ning Sinu vajadustest ja võimalustest: millised on sinu tervise probleemid (kui on, aga ei pea olema), millisel eesmärgil soovid sa joogaga tegeleda jne.
  • Sa saad valida millal ja kui palju on sul aega praktikaga tegelemiseks. Näiteks iga päev 20 minutit endale pühendada on kasulikum kui üks tund nädalas. Samuti on hommikune ja õhtune praktika erinevad.
  • Tehes joogat igapäevaselt on areng ja tulemused kiiremini saavutatavad. Individuaalne praktika ei ole probleemist/haigusest lähtuv harjutuste kompleks, st selle või teise haiguse korral need ja need liikumised. See ei ole nii lihtne, sest põhjused miks me haigestume või miks meil valu ühes või teises piirkonnas on – on erinevad. Lihtsalt väga tihti on meil läbi liikumiste võimalik endaga paremat kontakti saavutada aga ka siin on väga tähtis mitte püüda mingit ideaalasanat teha vaid endast lähtuda – seda õpetaja aitabki teha.

www.joogatund.ee

merlevau@hotmail.com +3725011990