enesetunne.ee > noor > ärevushäire > eneseabivõtted ärevushäirete korral > hoolitse enda eest
  • Hakka kasutama lõõgastustehnikaid (meditatsioon, progressiivne lihaste lõdvestamine, sügav hingamine jms). Kui neid regulaarselt praktiseerida (soovitavalt iga päev), aitab see vähendada ärevuse sümptomeid ning suurendada emotsionaalset heaolu. Lõõgastustehnikaid saab kasutada iseseisvalt, kuid võid liituda ka mõne grupiga.
  • Toitu tervislikult. Alusta oma päeva tervisliku hommikusöögiga ning ära jäta söögikordade vahele liiga pikki pause (jaota 3 põhisöögikorda ning 2 vahepala päeva peale ühtlaselt). Liiga pikad söögikordade vahed viivad veresuhkru alla, mis võib põhjustada veelgi suuremat ärevust.
  • Hoidu alkoholist ja tubakast. Need suurendavad, mitte ei vähenda ärevust.
  • Ole regulaarselt füüsiliselt aktiivne. Füüsiline aktiivsus on keha loomulik stressialandaja ja ärevuse leevendaja. Maksimaalse kasu saamiseks püüa enamustel päevadel tegeleda vähemalt 30 minutit aeroobse treeninguga. Leia endale sobiva koormusega treening – kui tunned, et liiga intensiivne või vastupidi, liiga rahulik treening põhjustab ebamugavust või ei meeldi sulle, leia endale midagi sobivamat. Ära piirdu vaid ühe spordiala katsetamisega.
  • Maga piisavalt. Vähene uni võib süvendada ärevaid mõtteid ja tundeid. Võta eesmärgiks iga päev 7-9 tundi korralikult magada.

 

,