enesetunne.ee > noor > ärevushäire > eneseabivõtted ärevushäirete korral > tegele oma ärevusega

Kui inimesed on väga ärevad, kipuvad nad ärevust tekitavat olukorda tegelikust hullemaks mõtlema ning oma võimekust olukorraga efektiivselt toime tulla alahindama. Laseme sel viisil oma emotsionaalsel seisundil oma mõtteid moonutada. Püüa olukordi hinnata rahunenuna, sest siis oleme oluliselt suutlikumad olukordi adekvaatselt nägema. Kui aga ärevus võtab võimust:

  • Kui tunned ärevust, kirjuta oma mured ja hirmud üles. Nende mõtete üles kirjutamine on raskem töö kui lihtsalt nende mõtlemine – see aitab negatiivsetel mõtetel kiiremini mööduda.
  • Võta iga päev üks või kaks korda 10 minutit selleks, et ainult ärevust tunda ja muretseda – pühendu täielikult ärevusele, oma muredele ja hirmudele. Ära püüa nendega kuidagi võidelda. Ülejäänud osa päevast määra aga ärevusevabaks perioodiks! Kui sel aja tunned, et ärevad mõtted tulevad pähe, siis kirjuta need üles ja lükka nendega tegelemine edasi – ärevusele määratud aega.
  • Aktsepteeri ebakindlust. Muretsemine ei aita paremini tulevikku ennustada. See takistab sul vaid elust rõõmu tundmast ega lase headel asjadel sinuga juhtuda. Võta seda kui paratamatust, et me ei suuda tulevikku ette näha ning ära nõua probleemidele välkkiireid lahendusi.

,