enesetunne.ee > noor > bipolaarne meeleoluhäire > eneseabi bipolaarse meeleoluhäire korral > jälgi, mida sa enda kehale pakud
  • Toitu tervislikult. Söödud toidu ja meeleolu vahel on seos. Parema meeleolu huvides söö rohkelt värskeid puu- ja juurvilju ning täisteratooteid. Piira suhkru- ja rasvarohkete toitude söömist. Ära jäta söögikordi vahele. Liiga pikad toidukordade vahed võivad muuta sind kergesti ärrituvaks ning väsinuks. Meeleolule ei mõju hästi ka šokolaad, kohvi ja töödeldud toidud.
  • Söö loomse päritoluga oomega-3 rasvhappeid. Uuringud on näidanud, et loomse päritoluga oomega-3 rasvahapetel (leidub rasvases kalas nagu lõhe, heeringas, makrell, anšoovised, sardiinid) on meie meeleolu stabilisaatoritena tähtis roll. Taimse päritoluga oomega-3 rasvhappeid omastab inimese organism halvemini.
  • Tarbi võimalikult vähe suhkrut ja töödeldud süsivesikuid. Sul võib olla küll isu suhkrurikaste snäkkide ja küpsetiste järgi, kuid kõik nn. lohutustoidud (sh pasta, friikartulid) viivad kiiresti meeleolu ja energiataseme languseni.
  • Söö B-vitamiini rikkaid toite. B-vitamiinide puudus võib aidata kaasa depressiooni vallandumisele.  B-vitamiine leidub palju tsitruselistes, rohelistes lehtköögiviljades, ubades, kanalihas ja munades.
  • Väldi alkoholi ja teisi narkootilisi aineid. Need soodustavad meeleolukõikumisi. Isegi harv ja mõõdukas alkoholi tarvitamine võib sinu emotsionaalset tasakaalu häirida. Samuti võivad nees koos sulle määratud ravimitega tekitada ohtlikke keemilisi reaktsioone.
  • Ole tähelepanelik kõikide ravimite osas, mis sulle määratakse. Osad ravimid (näiteks antidepressandid, külmetusravimid, isualandajad) võivad põhjustada meeleolu vaheldumise faase.

 

, ,