enesetunne.ee > noor > bipolaarne meeleoluhäire > eneseabi bipolaarse meeleoluhäire korral > jälgi oma haiguse sümptomeid ja meeleolusid

Selleks, et saaksid end hästi tunda, on oluline oma enesetunnet pidevalt jälgida. Kui väljenduvad juba madaldunud või kõrgenenud meeleolu selged sümptomid, on sageli hilja meeleolu muutumist pidurdada. Õpi tundma ohumärke, mis ennustavad muutuva meeleolu lähenemist. Ole tähelepanelik oma unerütmi, energiataseme ja mõtete osas. Kui saad lähenevale meeleolu muutumisele kiiresti jaole, on võimalik oma meeleolu tasakaalustada ja vältida toimetuleku häirumist.

Koosta nimekiri märkidest, mis ennustavad sinu meeleolu muutumist. Ühtlasi püüa mõelda selle peale, mis on varem sinu meeleolu muutumist põhjustanud (näiteks: liigne töökoormus, rahamured, konfliktid lähedastega, unepuudus, aastaaegade vaheldumine).

Sagedamini esinevad ohumärgid

Hakka igapäevaselt täitma meeleolu diagramm. Meeleolu diagramm on kui logiraamat, kuhu märgid iga päev oma emotsionaalse seisundi ja sümptomid. See võib sisaldada infot ka unetundide, kehakaalu, manustatud ravimite jms kohta. Meeleolu diagramm on suureks abiks, et varakult eelseisvat meeleolukõikumist märgata.

, ,