enesetunne.ee > noor > bipolaarne meeleoluhäire > eneseabi bipolaarse meeleoluhäire korral > koosta endale „heaolu tööriistakast“

Kui märkad läheneva meeleolukõikumise ohumärke, on oluline kiirelt tegutseda. Sellistes olukordades on hea kasutada „heaolu tööriistakasti“, kuhu oled kirja pannud enda jaoks toimivad toimetulekustrateegiad ja tegevused, et oma meeleolu stabiilsena hoida või end halva enesetunde korral paremini tunda.Efektiivselt toimivate toimetulekustrateegiate leidmine võib võtta aega ja nõuda katsetamist, kuid see on oluline abivahend, mille abil haiguse ägenemist ära hoida või end haiguse ägenemise korral aidata. Paljud bipolaarse meeleoluhäirega inimesed on pidanud efektiivseks:

  • Toetava inimesega rääkimist
  • Korralikku ööund (8 tundi)
  • Päevaste toimetuste piiramist
  • Tugigrupis käimist
  • Oma arstile või terapeudile helistamist
  • Millegi toreda / loomingulisega tegelemist
  • Lõõgastumist
  • Päeviku pidamist
  • Sportimist
  • Lähedastelt abi palumist
  • Suhkru, alkoholi ja kohvi joomise piiramist
  • Päevavalguse käes viibimist

, ,