enesetunne.ee > noor > bipolaarne meeleoluhäire > eneseabi bipolaarse meeleoluhäire korral > loo endale rutiin

Elustiilivalikutel, magamis- , söömis- ja sportimisharjumustel on märkimisväärne mõju sinu meeleoludele. On mitmeid viise, kuidas oma igapäevaelu korraldada nii, et meeleolukõikumisi eemal hoida.

  • Loo endale rutiin. Koosta endale päevakava ja pea sellest kinni. Kindlad kellajad magamaminekuks, söömiseks, teistega suhtlemiseks, sportimiseks, töötamiseks ja lõõgastumiseks aitavad meeleolukõikumisi eemal hoida.
  • Tegele regulaarselt spordiga. Füüsilisel aktiivsusel on meeleolule positiivne mõju ning see aitab meeleolukõikumisi vähendada. Aeroobne koormus on eriti efektiivne meeleolu madaldumise perioodil. Püüa viiel päeval nädalas tegeleda vähemalt 30 minutit mõne füüsilist koormust pakkuva alaga (selleks sobib hästi ka jalutamine).
  • Hoia oma unerütmist rangelt kinni. Liiga vähene uni soodustab kõrgenenud meeleolu perioodi, kuid hästi ei mõju ka liigne magamine. Pea kinni oma regulaarselt unerütmist!

Mine voodisse ja tõuse iga päev samal ajal. Väldi uinakuid päevasel ajal – eriti, kui need häirivad sinu und öösel. Väldi sportimist ja muid ergutavaid tegevusi hilja õhtul. Hoidu kohvi joomisest peale lõunat ja alkoholi tarbimisest hilisõhtul.

, ,