enesetunne.ee > noor > depressioon > kuidas end ise depressiooni korral aidata? > eneseabi depressiooni korral > ole regulaarselt füüsiliselt aktiivne

Depressioonis olles võib füüsiline aktiivsus olla viimane asi, millega tegeleda soovid. Kuid füüsiline aktiivsus on võimas relv depressiooni vastu. Uuringud näitavad, et regulaarne füüsiline aktiivsus võib energiataseme tõstmiseks olla sama efektiivne kui ravimid.

Märgatava efekti saavutamiseks võta eesmärgiks olla päevas 30 minutit füüsiliselt aktiivne. Sa võid alustada väiksemate sammudega – ka 10-minutiline füüsiline aktiivsus mõjub meeleolule hästi (kuid füüsiline aktiivsus peab olema regulaarne). Füüsiliselt aktiivsemaks muutumine ei ole raske:

  • kasuta lifti asemel treppe
  • mine bussi pealt mõni peatus varem maha või pargi auto kaugemale
  • vii koer jalutama
  • kutsu mõni sõber või pereliige endaga jalutama

Oluline on valida mõni meelepärane tegevus või spordiala, et suudaksid sellega regulaarselt tegeleda – kasu meeleolule tuleb vaid läbi regulaarse füüsilise aktiivsuse. Kui sulle suur füüsiline koormus ei meeldi, võid valida ka mõõduka koormusega spordiala (ujumine, tantsimine, jooga jms). Alusta tasapisi ja ära mine treeningutega liiale. Üle treenimine ei mõju samuti meeleolule hästi.

, ,