enesetunne.ee > noor > depressioon > kuidas end ise depressiooni korral aidata? > eneseabi depressiooni korral > toitu tervislikult ja söö meeleolu tõstvaid toite > soovitused tervislikuks toitumiseks
  • Ära jäta söögikord vahele. Liiga pikad toidukordade vahed võivad muuta sind kergesti ärrituvaks ning väsinuks. Püüa iga 4-5 tunni tagant midagi süüa (3 põhitoidukorda ja 2 vahepala).
  • Tarbi võimalikult vähe suhkrut ja töödeldud süsivesikuid. Sul võib olla küll isu suhkrurikaste snäkkide ja küpsetiste järgi, kuid kõik nn. lohutustoidud (sh pasta, friikartulid) viivad kiiresti meeleolu ja energiataseme languseni.
  • Söö komplekssüsivesikuid. Küpsetatud kartulid, täisterapasta, kaerahelbed, täisteraleivad jms mõjuvad hästi serotiinitasemele ajus, mis võib kaasa tuua parema meeleolu.
  • Söö B-vitamiini rikkaid toite. B-vitamiinide puudus võib aidata kaasa depressiooni vallandumisele.  B-vitamiine leidub palju tsitruselistes, rohelistes lehtköögiviljades, ubades, kanalihas ja munades.
  • Söö toitaineterikkaid nn. supertoite, nagu banaanid (aitab leevendada ärevust, muudab erksamaks, tõstab meeleolu), pruun riis (tõstab meeleolu ja sotsiaalsust) ja spinat (aitab leevendada ärevust, rahutust ja parandab une kvaliteeti).
  • Söö loomse päritoluga oomega-3 rasvhappeid. Uuringud on näidanud, et loomse päritoluga oomega-3 rasvahapetel (leidub rasvases kalas nagu lõhe, heeringas, makrell, anšoovised, sardiinid) on meie meeleolu stabilisaatoritena tähtis roll. Taimse päritoluga oomega-3 rasvhappeid omastab inimese organism halvasti.
  • Toitu võimalikult mitmekesiselt. Saame toiduga veel mitmeid vitamiine ja mineraalained, mis aitavad stressi ja derpessiooniga paremini toime tulla. Mõned neist (näiteks kroom) esinevad küll paljudes toiduainetes, kuid väikestes kogustes. Vitamiinide ja mineraalainete piisava koguse kindlustab igapäevane täisteratoodete, liha / kala, piimasaaduste, puu- ja köögiviljade tarbimine. Seejuures tuleks püüda ka ühe toidugrupi raames mitmekesiselt toituda (s.t. erinevaid puu- ja köögivilju, liha, piimatooteid, teravilju).

, ,