enesetunne.ee > noor > enesetapumõtted > kuidas end ise enesetapumõtete korral aidata? > kuid saad ka kohe praegu ennast aitama hakata:
  • Püüa mõista, mis sind enesetapumõteteni viis. Kas selleks oli mõne inimese surm või surnud inimese sünnipäev / matusepäev? Kas selleni viisid konfliktid lähisuhtes? Tagakiusamine? Mõtle ka selle peale, kuidas enesetapumõtteid tekitanud olukordi, inimesi või kohti vältida!
  • Hoolitse enda eest! Toitu tervislikult, maga piisavalt, ole füüsiliselt aktiivne, viibi värskes õhus (võimalusel päikese käes), väldi mõnuaineid, tegele iga päev millegi meelepärasega.
  • Loo endale toetusvõrgustik. Ümbritse end inimestega, kelle seltskonnas tunned end hästi. Mida rohkem panustad teistesse inimestesse ja ühiskonda, seda paremini sa end tunned ning seda rohkem sul on, mille nimel elada (või mida kaotada). See aitab sul positiivsena püsida!
  • Hakka tegelema mõne uue hobi või tegevusega, mida oled tahtnud teha. Tegele millega iganes, mis muudab su elu tähendusrikkamaks. Hobid, vabatahtlik töö ja teised meelepärased tegevused aitavad sul ennast paremini tunda ja masendusel ning meeleheitel eemal püsida.
  • Õpi tervislikult stressi maandama. Vali lõõgastumise viisiks midagi, mis sulle meeldib – sport, meditatsioon, erinevad lõõgastustehnikad.
  • Tegele oma negatiivsete mõtete muutmisega. Meie mõtetel on vaimsele heaolule väga suur mõju.

, ,