enesetunne.ee > noor > kuidas vaimset tervist hoida? > piisav vedelikutarbimine

Inimene omastab vedelikku nii toidu kui joogiga. Suurem osa vajalikust vedeliku kogusest saadakse toiduga, kuid sellele lisaks tuleb organismi varustada ka kvaliteetse lisavedelikuga, milleks sobivad kõige paremini vesi, taimeteed ja naturaalsed mahlad. Vesi puhastab organismi, aitab transportida ja omastada vitamiine ja mineraalaineid, hoolitseb seedesüsteemi korrashoiu eest, takistab paljude tervisehädade teket ning avaldab positiivset mõju vaimsele tervisele. Liiga vähene vedeliku tarbimine võib viia seedehäireteni, väsimuse, keskendusmisraskuste ning peavaluni, samuti soodustab see teatud haiguste teket. Seejuures ei tohi aga ära unustada, et ka vedeliku liigne tarbimine on kahjulik (koormates neere ja südant, väljutades vajalikke mineraalaineid).

Kuigi üldlevinud soovituse kohaselt tuleb juua 8 klaasi vett päevas, on igaühele sobivat lisavedeliku hulka raske määrata – see sõltub kehakaalust, toidust, välisest temperatuurist ja füüsilisest aktiivsusest. Elades jahedas kliimas, süües vedelikurohket toitu (supid, pudrud, hautised, kastmed, puu- ja köögiviljad jne) ning olles füüsiliselt mõõdukalt aktiivne, võib vajaliku lisavedeliku kogus olla väiksem kui 8 klaasi ööpäevas.

,