enesetunne.ee > noor > kuidas vaimset tervist hoida? > tervislikud valikud toidulaual

Tervislik toitumine põhineb mitmekülgsel toidulaual. Mitmekesisus tähendab valikuid nii ühe toidugrupi piires kui toidugruppide vahel. Seejuures tuleks eelistada võimalikult puhast (lisaainete vaba) toitu ning vältida kiir- ja valmistoite. Kiir- ja valmistoidud on sageli rasva- ja kalorirohked, kuid sisaldavad vähe erinevaid makro- ja mikrotoitaineid, mis on tervise seisukohalt hädavajalikud. Ühekülgse toiduvaliku puhul on oht, et vajalikud toitained jäävad saamata, mis võib kaasa tuua vaimse kurnatuse ja apaatsuse, nõrgenenud tähelepanu- ja õppimisvõime, kehakaalutõusu jms.

Ära muuda tervislikku toitumist enesepiitsutamiseks. Kiir- ja valmistoidu täielikust vältimisest olulisem on mõõdukus – aegajalt hamburgeri, pizza või kartulikrõpsude söömine ei tee halba, kui üldjoontes on toidulaual mitmekülgne valik tervislikest toiduainetest. Söö iga päev 5 portsjonit (umbes peotäis) erinevat puu- või köögivilja ning leia aega hommikusöögiks.