enesetunne.ee > noor > söömishäire > kuidas end ise söömishäire korral aidata (anoreksia, buliimia)? > eneseabi söömishäire korral > õpi tervislikke söömisharjumusi

Selleks, et endale tervislik toitumisplaan koostada, pead olema teadlik toitumise põhitõdedest. Kui tead, mida tasakaalus toitumine tähendab, oskad teha tervislikemaid valikuid.

Tervislike söömisharjumuste õppimine ja säilitamine on oluline samm tervenemise suunas.

  • Söö regulaarselt. Võibolla oled harjunud söögikordi vahele jätma või pidama söömise vahel pikki pause. Kuid pea meels, et kui sa end näljutad, siis muutub söömine sinu kinnisideeks. Selleks, et seda vältida, püüa süüa sageli väikeseid portse ( iga 3 tunni tagant). Planeeri oma vahepalad ja eined ning pea nendest kinni – ära jäta söögikordi vahele.
  • Loobu oma rangetest toitumise reeglitest. Ranged reeglid toidu ja söömise osas vaid säilitavad sinu söömishäiret. Seega on oluline, et asendaksid need tervislikemate harjumustega. Näiteks – kui sul on põhimõte keelduda kõikidest magustoitudest, muuda see vähem piiravaks põhimõtteks. Näiteks, et sa ei söö magustoitu iga päev. Sa ei lähe paksuks, kui mõnikord endale jäätise või küpsise lubad.
  • Ära pea dieeti. Dieetide pidamine ei ole tervislik toitumine. Selle asemel, et keskenduda „keelatud“ toitudele, pane tähele, millised toidud annavad sulle hea enesetunde. Mõtle toidust kui kütusest. Su keha teab, millal kütust juurde on vaja – kuula teda. Isegi kui oled tõeliselt näljane, lõpeta söömine kui kõht on täis.

, , ,