enesetunne.ee > noor > söömishäire > kuidas end ise söömishäire korral aidata (anoreksia, buliimia)? > eneseabi söömishäire korral > tagasilanguse ärahoidmine

Söömishäirest tervenemine ei piirdu sellega, et hakkad tervislikumalt sööma. Oluline on uue söömiskäitumise teadlik säilitamine, et vältida tagasilangust.

  • Kindlusta enda tugsüsteem. Ümbritse end inimestega, kes sind toetavad ja tahavad sind näha terve ja õnnelikuna. Väldi inimesi, kes võtavad sinult liigselt energiat, julgustavad ebaterveid söömisharjumusi või panevad sind end halvasti tundma.
  • Hoia kinni oma raviplaanist. Ära loobu teraapiast ega mõnest muust raviplaani osast – isegi, kui sa tunned end hästi.
  • Tee toredaid asju. Tegele asjadega, mis sind rõõmustavad. Tee midagi, mida sa oled tahtnud proovida. Arenda endas uusi oskusi, tegele hobiga või mine vabatahtlikuks. Mida rahuldustpakkuvam on su elu, seda väiksem on oht keskenduda toidule ja kehakaalule.
  • Väldi veebilehti, mis toetavad või õigustavad söömishäireid. Neid veebilehti juhivad inimesed, kes ei taha oma söömishäiret tunnistada. Nende soovitused on ohtlikud ja võivad sinu ravi häirida.
  • Märka oma söömishäiret vallandavaid tegureid. Pane tähele, millal kipuvad hävitavad mõtted ja käitumismustrid tagasi tulema (pühad, eksamiperiood, rannahooaeg). Kui tead, millised tegurid su söömishäiret soodustavad, oskad nendega paremini toime tulla (näiteks võid sel ajal sagedamini teraapias käia).

, , ,