enesetunne.ee > noor > söömishäire > kuidas end ise söömishäire korral aidata (anoreksia, buliimia)? > eneseabi söömishäire korral > tegele oma enesehinnanguga

Kui sinu eneseväärikuse tunne põhineb vaid sinu füüsilisel välimusel, ignoreerid sa kõiki teisi omadusi, oskusi ja võimeid, mis teevad su ilusaks. Mõtle oma sõpradele ja pereliikmetele – kas nad armastavad sind sinu välimuse pärast. Või hoopis selle pärast, milline inimene sa oled? Sinu välimus ei ole põhjus, miks nad sind armastavad. Kas sinu lähedaste välimus on põhjuseks, miks sina neid armastad? Miks sa siis enda välimust nii oluliseks pead?Liigne keskendumine sellele, kuidas sa välja näed, viib madala enesehinnangu ja ebakindluseni. Kuid iseenda positiivsemalt nägemine on õpitav:

  • Tee nimekiri oma positiivsetest omadustest. Mõtle kõikidele asjadele, mis sulle enda juures meeldib. Oled sa tark? Loominguline? Usaldusväärne? Lõbus? Mida teised sinu juures kiidavad? Mõtle ühtlasi halbade omaduste peale, mida sul ei ole!
  • Keskendu sellele, mis sulle oma keha juures meeldib. Selle asemel, et otsida enda juures vigu, keskendu sellele, mis sulle enda juures meeldib. Kui sul on raske „vigade“ tõttu enda häid omadusi märgata, siis meenuta endale, et keegi ei ole täiuslik.

Ära mõtle endast negatiivselt. Kui avastad end olemast enesekriitiline või pessimistlik, siis peata oma mõtted. Küsi endalt, mis tõendusmaterjali sul on, et enda vastu nii kriitiline olla? Mis tõestab vastupidist?

Toeta oma enesehinnangut

, , ,