enesetunne.ee > noor > söömishäire > kuidas end ise söömishäire korral aidata (anoreksia, buliimia)? > julge küsida abi

Sa võid tunda oma söömishäire tõttu piinlikkust ja häbi, kuid ära lase nendel tunnetel abi otsimise protsessi segada. Esimese sammuna ja toetuse saamiseks võid rääkida mõne usaldusväärse sõbra, pereliikme, nõustaja või hea kolleegiga. Mõnele sobib aga otse söömishäiretega tegeleva spetsialisti vastuvõtule minek.

Ole valmis selleks, et su sõber või pereliige võib sinu söömishäirest olla esialgu shokeeritud. Räägi talle oma probleemist täpsemalt, et ta saaks sind mõista ja aidata. Ta tunneb end enesekindlamalt, kui oskad talle öelda, kuidas ta saab sind aidata või toetada. Vestle temaga järgmistel teemadel (lisa ka teisi teemasid, millest oled valmis rääkima):

  • Millal hakkasid toitu, oma kehakaalu või füüsilisse aktiivsusesse teistmoodi suhtuma? Mida seejuures mõtlesid?
  • Millal hakkasid teistmoodi käituma? Mida soovisid oma käitumisega saavutada (kaalukaotus, millegi üle kontrolli saavutamine, kellegi tähelepanu saamine)?
  • Kas sa oled märganud mingeid muutusi oma füüsilises tervises? Oled sa märganud mingeid emotsionaalseid muutuseid? Kas sa oled valmis oma söömishäirest tervenema?
  • Kuidas saavad sind ümbritsevad inimesed sind kõige paremini aidata? Kas sa soovid, et nad jälgiksid sinu käitumist?
  • Kas sa soovid, et nad küsiksid sinu edusammude ja käekäigu kohta või soovid neile ise end sobival ajal avada?

, ,