enesetunne.ee > sildid > negatiivsed mõtted
---
enesetunne.ee > noor > ärevushäire > negatiivne mõtlemine

Oma mõtetega loome me suures osas elu, milles me elame. Hinda oma mõtlemismustrite adekvaatsust. Kui saad aru, et kaldud mõtlema negatiivselt, siis tegele oma negatiivse mõtlemismustriga. Püüa näha tavapärase mõtlemisviisi asemel alternatiivseid tõlgendusi olukordadele, milles sa oled. Kas sa oled enda vastu liiga karm? Kas sa keskendud oma ebaõnnestumistele ja unustad saavutatud edu? Kas sa […]

---
enesetunne.ee > spetsialist > kuidas vaimset tervist hoida? > mõtlemise kontrollimine > märka ja muuda:

mustvalgeid mõtlemismustreid (õige/ vale, hea/halb: „kui ma nüüd oma tulemust ei paranda, pole mõtet edasi üritadagi“) keskendumist vaid negatiivsele (filtreerides välja positiivse: „mulle öeldi, et esinesin hästi, kuid rääkisin liiga kiiresti – neile ei meeldinud mu esinemine!“) üldistamist (alati, kunagi jms sõnad: „minu käes läheb alati kõik nässu“) „pean“-lauseid („ma pean selle hästi sooritama“) sildistamist […]