enesetunne.ee > spetsialist > kuidas vaimset tervist hoida? > hoidu alkoholist, tubakast ja teistest narkootilistest ainetest > suitsetamine

Suitsetamist alustades võib tunduda, et nikotiin aitab parandada tuju ja keskendumisvõimet, vähendab ärritust ja stressi, lõdvestab lihaseid ja vähendab isu. Kuid korduvad ja regulaarsed nikotiinidoosid viivad muutusteni peaajus, mis omakorda toovad kaasa nikotiini võõrutusnähud ja seega ka suurenenud ärrituvuse, stressi ja pingesoleku. On leitud, et suitsetamine saadab ajule koguni signaali dopamiini tootmise lõpetamiseks, mis on tuntud kui üks õnnehormoonidest, sest aitab kaasa positiivsete emotsioonide kogemisele. Kuigi paljud inimesed väidavad, et suitsetamine aitab neil stressi maandada, teeb suitsetamine tegelikult olukorra hullemaks. Ja mitte ükski lühiajaline positiivne efekt ei kaalu üle seda, mida pikaajaline suitsetamine kehalise (vähk, südame- ja veresoonkonnahaigused) ja vaimse tervisega (suitsetajate hulgas esineb vaimse tervise häireid kordades rohkem kui mittesuitsetajate seas) teeb.

Loe veel lisaks tubakainfo.ee-st.

, , ,